materiały wygłuszające
CTK Acoustics 1.8 /1szt. 50x70cm - mata tłumiąca
CTK Acoustics 1.8 /1szt. 50x70cm - mata tłumiąca
23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
CTK Acoustics 1.8 - CENA
PROMOCYJNA
Elastyczna, samoklejąca mata
antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów
akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn,
urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV i AGD. Najlepsza
relacja ceny do jakości i skuteczności. Cena za 1 arkusz o
wymiarach 500x700 mm (0,35 m2), grubość maty 1,8 mm, grubość
aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów).
CTK Acoustics, to samoprzylepna, 2-warstwowa mata antywibracyjna o niskiej częstotliwości rezonansowej wykonana na bazie kompozytu gumy kauczukowo butylowej wzmocnionego przetłaczaną aluminiową folią o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm). Mata przeznaczona jest przede wszystkim do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Może być także stosowana w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt charakteryzuje się właściwościami antykorozyjnymi i uszczelniającymi, jest nietoksyczny, niepalny (samogasnący), wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej (MLF), umiarkowaną wagę o bardzo atrakcyjną cenę, maty tłumiące CTK z serii Acoustics są jednymi z najbardziej efektywnych materiałów służących do obniżania poziomu hałasu w pojazdach. Dobrze sprawdzają się podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio, podczas wykonywania instalacji ogólnego wyciszania pojazdów lub przy renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość całkowita: 1,8 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,1 mm (100 µm)
- tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza): +/- 0,2 mm
- materiał: guma kauczukowo butylowa wzmacniana przetłaczaną aluminiową folią
- MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia): 0,25
- zakres temperatury pracy: -40ºC do +100ºC
- zalecana temperatura montażu: powyżej +10ºC
- wymiary arkusza: 500x700 mm
- powierzchnia arkusza: 0,35 m2
- waga: 1,14 kg (3,26 kg/m2)
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, niepalny (samogasnący), nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wyprodukowano na Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami ISO 9001
- zastosowanie w samochodzie: całe nadwozie, np. drzwi, bagażnik, dach, podłoga, nadkola, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki, elementy tapicerki
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x70 cm (0,35 m2)
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej (Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową
(100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i
stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
MONTAŻ
Maty CTK Acoustics są samoklejące, elastyczne
i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur
bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się
przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi
być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego
wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie
docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej
powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami
powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa
posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym
czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej
wzrasta, tworząc spójną całość.
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Stan produktu: | nowy |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
zestaw kabli do samochodowego wzmacniacza 1/2-kanałowego - zasilanie 8GA (ok. 8,5 mm2), 50A/300W, kable głośnikowe 5m, 2xRCA, REM
-
przewód (kabel) sygnałowy RCA do systemów car audio - 4-kanałowa kierunkowa skrętka z miedzi beztlenowej OFC, 2 ekrany, długość 5m
-
wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 6mm, 100x100cm, 1m2
-
oprawa dla 1 bezpiecznika car audio typu ANL - wejście/wyjście 1x53mm2, seria Pro, kolor platyna-mat
-
przewód (kabel) sygnałowy RCA do systemów car audio - 2-kanałowa skrętka z miedzi beztlenowej OFC, długość 5m
-
4 konektory oczkowe na przewód o przekroju 20-21 mm2 - otwór pod śrubę M8, szerokość 16.5mm, niklowane, 2 żółte i 2 czarne tulejki z PCV
-
2 konektory oczkowe na przewód o przekroju 50-53 mm2 - otwór, pod śrubę M8, szerokość 18mm, niklowane, żółta i czarna tulejka z PCV
-
2 konektory oczkowe na przewód o przekroju 50-53 mm2 - otwór, pod śrubę M10, szerokość 18mm, niklowane, niebieska i czarna tulejka z PCV
-
bezpiecznik typu ANL do instalacji zasilania w systemach car audio - wartość prądu: 100A, niklowany
-
2 konektory widełkowe na przewód o przekroju 20-21 mm2 - pod śrubę M5, szerokość 9.5mm, niklowane, żółta i czarna tulejka z PCV
-
konektor widełkowy na przewód o przekroju 2.5 mm2 - pod śrubę M4, szerokość 7mm, złocony, czarna tulejka izolacyjna z PCV
-
konektor widełkowy na przewód o przekroju 2.5 mm2 - pod śrubę M4, szerokość 7mm, złocony, czerwona tulejka izolacyjna z PCV