0

materiały wygłuszające

CTK Acoustics 3.6 /1szt. 50x70cm - mata tłumiąca

CTK Acoustics 3.6 /1szt. 50x70cm - mata tłumiąca

mata butylowa 3.6mm z aluminiową folią 100µm do wygłuszania karoserii pojazdów, maszyn, sprzętu AGD - 1 szt. 50x70cm (0.35m2), MLF=0,45
Opinie: ocena ocena ocena ocena ocena 0.0/10 pkt. (0)
Cena: 0,00 zł / szt.
Dostępność: WYCOFANY Z OFERTY
Stan magazynu:
Brak
Producent / Marka: CTK    CTK
Nr katalogowy: 4922
Koszty wysyłki od: 15,00 zł - gdy przedpłata
23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu

 

CTK Acoustics 3.6 - CENA PROMOCYJNA
Elastyczna, samoklejąca mata antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn, urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV i AGD. Najlepsza relacja ceny do jakości i skuteczności. Cena za 1 arkusz o wymiarach 500x700 mm (0,35 m2), grubość maty 3,6 mm, grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów). 

 

CTK Acoustics, to samoprzylepna, 2-warstwowa mata antywibracyjna o niskiej częstotliwości rezonansowej wykonana na bazie kompozytu gumy kauczukowo butylowej wzmocnionego przetłaczaną aluminiową folią o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm). Mata przeznaczona jest przede wszystkim do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Może być także stosowana w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt charakteryzuje się właściwościami antykorozyjnymi i uszczelniającymi, jest nietoksyczny, niepalny (samogasnący), wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej (MLF), umiarkowaną wagę o bardzo atrakcyjną cenę, maty tłumiące CTK z serii Acoustics są jednymi z najbardziej efektywnych materiałów służących do obniżania poziomu hałasu w pojazdach. Dobrze sprawdzają się podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio, podczas wykonywania instalacji ogólnego wyciszania pojazdów lub przy renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • grubość całkowita:  3,6 mm 
  • grubość aluminiowej folii:  0,1 mm  (100 µm)
  • tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza):  +/- 0,2 mm
  • materiał:  guma kauczukowo butylowa wzmacniana przetłaczaną aluminiową folią
  • MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia):  0,45
  • zakres temperatury pracy:  -40ºC do +100ºC
  • zalecana temperatura montażu:  powyżej +10ºC   
  • wymiary arkusza:  500x700 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,35 m2
  • waga:  1,89 kg  (5,40 kg/m2)
  • produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)  
  • produkt nietoksyczny, niepalny (samogasnący), nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych  
  • wyprodukowano na Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami ISO 9001  
  • zastosowanie w samochodzie:  dolne i nieruchome elementy nadwozia narażone na największy hałas, np. podłoga kabiny pasażerskiej i bagażnika, nadkola, przegroda komory silnika
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 50x70 cm  (0,35 m2)

 

 

SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.

 

MONTAŻ
Maty CTK Acoustics są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc spójną całość.

Dodatkowe info
Marka produktu: CTK
Nr katalogowy: 4922
Waga z opakow.: 1.90 kg
Podstawowe
Skuteczność tłumienia / MLF:0,40 - 0,49
Stan produktu:nowy
Importer:ESSA Sp.J.
Producent-Dostawca:CTK Ltd., Ukraina
Gwarancja:24 miesiące, importera
Komentarze
Ten produkt nie posiada jeszcze komentarzy

Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również: