materiały wygłuszające
CTK Acoustics 3.6 Pack / 3,50m2 - mata tłumiąca
CTK Acoustics 3.6 Pack / 3,50m2 - mata tłumiąca





23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
CTK Acoustics 3.6 Pack
Elastyczna, samoklejąca mata
antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów
akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn,
urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV i AGD. Najlepsza
relacja ceny do jakości i skuteczności. Cena za opalowanie: 10 arkuszy
o wymiarach 500x700 mm (3,50 m2), grubość maty 3,6 mm, grubość
aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów).
CTK Acoustics, to samoprzylepna, 2-warstwowa mata antywibracyjna o niskiej częstotliwości rezonansowej wykonana na bazie kompozytu gumy kauczukowo butylowej wzmocnionego przetłaczaną aluminiową folią o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm). Mata przeznaczona jest przede wszystkim do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Może być także stosowana w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt charakteryzuje się właściwościami antykorozyjnymi i uszczelniającymi, jest nietoksyczny, niepalny (samogasnący), wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej (MLF), umiarkowaną wagę o bardzo atrakcyjną cenę, maty tłumiące CTK z serii Acoustics są jednymi z najbardziej efektywnych materiałów służących do obniżania poziomu hałasu w pojazdach. Dobrze sprawdzają się podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio, podczas wykonywania instalacji ogólnego wyciszania pojazdów lub przy renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość całkowita: 3,6 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,1 mm (100 µm)
- tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza): +/- 0,2 mm
- materiał: guma kauczukowo butylowa wzmacniana przetłaczaną aluminiową folią
- MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia): 0,45
- zakres temperatury pracy: -40ºC do +100ºC
- zalecana temperatura montażu: powyżej +10ºC
- wymiary arkusza: 500x700 mm
- powierzchnia 1 arkusza: 0,35 m2
- ilość w opakowaniu: 10 arkuszy / 3,5 m2
- waga: 18,90 kg/10szt. (5,40 kg/m2)
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, niepalny (samogasnący), nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wyprodukowano na Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami ISO 9001
- zastosowanie w samochodzie: dolne i nieruchome elementy nadwozia narażone na największy hałas, np. podłoga kabiny pasażerskiej i bagażnika, nadkola, przegroda komory silnikacena za opakowanie - 10 arkuszy o wymiarach 50x70 cm (3,50 m2)
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej (Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową
(100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i
stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
MONTAŻ
Maty CTK Acoustics są samoklejące, elastyczne
i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur
bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się
przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi
być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego
wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie
docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej
powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami
powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa
posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym
czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej
wzrasta, tworząc spójną całość.
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,40 - 0,49 |
Stan produktu: | nowy |
Importer: | ESSA Sp.J. |
Producent-Dostawca: | CTK Ltd., Ukraina |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
przewód-kabel zasilający 4GA (ok. 21 mm2) do systemów car audio - czysta miedź beztlenowa OFC, miękka żółta matowa izolacja, cena za 1m
-
przewód-kabel zasilający 4GA (ok. 21 mm2) do systemów car audio - czysta miedź beztlenowa OFC, miękka czarna matowa izolacja, cena za 1m
-
przewód-kabel głośnikowy 2x12GA (ok. 2x3.5 mm2) do systemów car audio - miedź beztlenowa OFC, miękka czarna matowa izolacja, cena za 1m
-
4 konektory oczkowe na przewód o przekroju 20-21 mm2 - otwór pod śrubę M8, szerokość 16.5mm, niklowane, 2 żółte i 2 czarne tulejki z PCV
-
gumowy przepust zabezpieczający kable i przewody przed uszkodzeniem o ostre krawędzie - średnica kabla/montażu: 9-12mm/21mm
-
gumowy przepust zabezpieczający kable i przewody przed uszkodzeniem o ostre krawędzie - średnica kabla/montażu: 6-8mm/16,5mm
-
kondensator wspomagający pracę instalacji zasilającej w systemach car audio o mocy do 1500W - pojemność 4F, woltomierz, dwie osłony z plexi