CTK Dominator 2.0 (folia alu 150 µm)
Najwydajniejsza samoklejąca mata antywibracyjna do najbardziej efektywnego tłumienia wibracji elementów karoserii oraz zastosowań w profesjonalnych systemach car audio SQ i ekstremalnych projektach car audio SPL. Główne cechy: bardzo wysoka skuteczność tłumienia, bardzo wysoka przyczepność do podłoża, niewielka waga oraz specjalnie zwiększona o 50% grubość aluminiowej folii podwyższająca sztywność i stabilność wytłumianej powierzchni. Cena za 1 arkusz o wymiarach 370x500 mm (0,185 m2), grubość maty 2,0 mm, grubość aluminiowej folii 0,15 mm (150 mikrometrów), MLF=0,38.
CTK DOMINATOR - DO PROFESJONALNYCH SYSTEMÓW CAR AUDIO SQ / SPL
CTK Dominator - "hardcorowa" seria mat dla najbardziej wymagających profesjonalistów, którzy nie uznają żadnych kompromisów. Zaawansowana technologicznie warstwa polimerowo-butylowa została opracowana na bazie poliizobutylenu o wysokiej masie cząsteczkowej, kilku rodzajów gumy oraz specjalnych dodatków i wypełniaczy. Taka kombinacja zwiększa strukturę molekularną polimeru, co prowadzi do zwiększenia jego wydajności. Kompozyt ma bardzo wysoką lepkość do podłoża i charakteryzuje się bardzo wysokim współczynnikiem pochłaniania drgań (MLF wyższy niż w serii Premium). Aby jeszcze bardziej zwiększyć wydajność, w matach CTK Dominator została zastosowana folia aluminiowa o grubości 150 mikrometrów! To o 50% więcej niż w matach serii Premium i innych podobnych produktach renomowanych marek. Pomimo tego materiał nadal jest wystarczająco elastyczny podczas montażu i dosyć lekki ze względu na wysoki procent zawartości specjalnej wysokogatunkowej gumy i uszlachetniających dodatków.
Przeznaczenie:
Produkt jest przeznaczony do zastosowań w najbardziej zaawansowanych instalacjach wyciszających, do wydajnej redukcji wibracji nadwozia i hałasu drogowego oraz w ekstremalnych projektach car audio SPL (Sound Pressure Level), które wymagają najwydajniejszych materiałów antywibracyjnych o podwyższonej sztywności. Maty Dominator bardzo dobrze nadają się do redukcji silnych drgań elementów karoserii oraz do dodatkowego usztywniania dużych powierzchni nadwozia (dach, podłoga, boczne blachy, drzwi, itp.). Maty CTK Dominator doskonale sprawdzają się również podczas profesjonalnego przygotowania nadwozia i komór drzwiowych do montażu wysokiej klasy sprzętu car audio SQ (Sound Quality). Te maty gwarantują najwyższą sztywność i stabilność powierzchni komór drzwiowych wraz z powierzchnią nad zaklejonymi otworami technologicznymi. Po użyciu CTK Dominator w wielu przypadkach nie będzie już konieczne stosowanie dodatkowych wzmocnień powierzchni w otworach technologicznych. Maty CTK Dominator są dostępne w trzech grubościach: 2.0 / 3.0 / 4.0 mm. Dokładniejsze zastosowanie każdej grubości jest określone w opisie parametrów (niżej).
UWAGA! - te maty nie są super miękkie, nie są super elastyczne, ani nie są tanie. Te maty są po prostu najskuteczniejsze w działaniu spośród wszystkich podobnych na rynku produktów o zbliżonej grubości. Mają specjalnie zwiększoną grubość i sztywność aluminiowej folii, aby osiągnąć jak najwyższą stabilność wytłumianego podłoża (bo głównie o to chodzi przy tego rodzaju pracach). W tym produkcie nie szukaj kompromisów.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- najwydajniejsza, samoklejąca mata do najbardziej efektywnego wytłumiania drgań oraz zastosowań w profesjonalnych systemach car audio SQ i SPL
- grubość całkowita: 2,0 mm +/- 0,2 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,15 mm (150 µm)
- materiał: zaawansowany kompozyt na bazie poliizobutylenu o wysokiej masie cząsteczkowej, kilku rodzajów wysokogatunkowej gumy oraz specjalnych dodatków uszlachetniających i wypełniaczy
- MLF (współczynnik strat. mech.) - skuteczność tłumienia wibracji (więcej=lepiej): 0,38
- wymiary 1 arkusza: 370x500 mm
- powierzchnia 1 arkusza: 0,185 m2
- waga arkusza: 0,605 kg (3,27 kg/m2)
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -60ºC do +150ºC
- bardzo wysoka lepkość i przyczepność do podłoża, samowulkanizacja
- podwyższona sztywność oraz wysoka skuteczność działania w bardzo szerokim zakresie temperatur
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- cechy wizualne: aluminiowa folia w kolorze czarnym z prostokątnymi przetłoczeniami, nadrukowana czerwona grafika z logo CTK Dominator
- wyprodukowano w Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: drzwi, dach, podłoga w kabinie i w bagażniku, boki i klapa bagażnika, nadkola wewnętrzne i zewnętrzne, pokrywa (maska) komory silnika. W systemach car audio SPL dowolne elementy pojazdu i zabudowy według potrzeb.
- ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym: 16 szt. / 2,96 m2
- cena za 1 arkusz o wymiarach 37x50 cm (0,185 m2)
Materiały tłumiące drgania CTK są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.
MONTAŻ
Samoklejące maty CTK Dominator można naklejać na powierzchniach o płaskim lub przetłoczonym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia od +10ºC do +30ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki) lub innych narzędzi, aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc nierozrywalną spójną całość.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w których strukturze występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional),
- warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, CTK Elastic F, pianki polietylenowe CTK TempoFix),
- warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, pełną jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). Dla najlepszego efektu podczas wyciszania hałasu drogowego zaleca się także montaż membrany akustycznej CTK Block Pro, jako ostatniej trzeciej warstwy na dolnych poziomych elementach karoserii.