materiały wygłuszające
CTK Practic 2.0 /1szt. 50x70cm - mata tłumiąca
CTK Practic 2.0 /1szt. 50x70cm - mata tłumiąca





23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
CTK Practic 2.0
Bardzo elastyczna, samoklejąca
mata antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów
akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, części towarowej
samochodów dostawczych (busów), obudów maszyn, urządzeń
przemysłowych, sprzętu komputerowego, RTV, AGD. Bardzo dobra relacja
pomiędzy niską ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za 1
arkusz o wymiarach 500x700 mm (0,35 m2), grubość maty 2,0 mm,
grubość aluminiowej folii 0,06 mm (60 mikrometrów).
WIELE ZASTOSOWAŃ W ATRAKCYJNEJ CENIE
CTK Practic, to pochłaniający wibracje materiał w postaci samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej i polimerów o niskiej częstotliwości rezonansowej, wysokiej przyczepności i elastyczności. Z zewnętrznej strony znajduje się gęsto przetłaczana aluminiowa folia o grubości 0,06 mm (60 mikrometrów), co dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego właściwości akustyczne. Maty CTK z serii Practic to udane połączenie wysokiej jakości, skuteczności tłumienia i atrakcyjnej ceny, co sprawia, że produkty z tej serii mogą mieć wiele praktycznych zastosowań w różnych dziedzinach i branżach. Posiadając w swoim przedziale cenowym jedną z wyższych wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF), maty te dobrze nadają się do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych, np. do wyciszania maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest nietoksyczny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Dobrze sprawdza się również podczas prac mających na celu poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty CTK z serii Practic oferowane są w formie samoprzylepnych arkuszy bez nadruków i bez wytłaczanych logotypów.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość całkowita: 2,0 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,06 mm (60 µm)
- tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza): +/- 0,2 mm
- materiał: kompozyt gumy butylowej i polimerów wzmacniany aluminiową folią
- MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia): 0,25
- zakres temperatury pracy: -40ºC do +140ºC
- zalecana temperatura montażu: powyżej +10ºC
- wymiary arkusza: 500x700 mm
- powierzchnia arkusza: 0,35 m2
- waga: 1,19 kg (3,40 kg/m2)
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wyprodukowano na Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami ISO 9001
- zastosowanie w samochodzie: drzwi, bagażnik, dach, podłoga, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x70 cm
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej (Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię
aluminiową, która zapewnia większą sztywność i stabilność
powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
MONTAŻ
Maty CTK Practic są samoklejące, bardzo
elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur
bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się
przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi
być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego
wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie
docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej
powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami
powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa
posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym
czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej
wzrasta, tworząc spójną całość.
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Stan produktu: | nowy |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
zestaw głośników samochodowych o średnicy wooferów 165mm, 2-drożny - 4ohm, 70/150W, 90dB, 60-22000Hz, gumowe zawieszenie, maskownice, głęb. 60mm
-
zamknięta obudowa subwoofera samochodowego z płyty MDF 18mm - objętość 20L, otwór dla głośnika o średnicy 25cm z podfrezowaniem
-
zestaw kabli do samochodowego wzmacniacza 1/2-kanałowego - zasilanie 4GA (ok. 21 mm2), 80A/600W, kable głośnikowe 5m, 2xRCA, REM
-
wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 6mm, 100x100cm, 1m2
-
przewód (kabel) sygnałowy RCA do systemów car audio - 2-kanałowa kierunkowa skrętka z miedzi beztlenowej OFC, 2 ekrany, długość 5m
-
profesjonalna rolka z elastycznego silikonu do równomiernego dociskania samoprzylepnych butylowych mat wygłuszających, szerokość wałka 50mm
-
przewód (kabel) sygnałowy RCA do systemów car audio - 2-kanałowa skrętka z miedzi beztlenowej OFC, długość 5m
-
2 impregnowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Volkswagen Golf 5 (2003-09), Touran (03->), T5 (03->), drzwi przednie
-
2 impregnowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Skoda Octavia 2 (2004-2013), drzwi przednie
-
2 impregnowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Skoda Octavia 1 (1996-2010), drzwi przednie
-
2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Fiat Stilo (2001-2008), Bravo 2 (07-14), Croma (05-11), Lancia Delta (08-14)
-
2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: VW Golf 4/6, Passat B5, Polo 4, Skoda Fabia, Superb, Seat Cordoba, Leon - wys. 30mm