materiały wygłuszające
CTK Practic 2.0 M1 /1szt. 23x25cm - mata tłumiąca
CTK Practic 2.0 M1 /1szt. 23x25cm - mata tłumiąca
23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
CTK Practic 2.0 M1
Bardzo
elastyczna, samoklejąca mata antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań
oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej,
części towarowej samochodów dostawczych (busów), obudów maszyn, urządzeń
przemysłowych, sprzętu komputerowego, RTV, AGD. Bardzo dobra relacja
pomiędzy niską ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za 1
arkusz o wymiarach 230x250 mm (0,058 m2), grubość maty 2,0 mm,
grubość aluminiowej folii 0,06 mm (60 mikrometrów).
WIELE ZASTOSOWAŃ W ATRAKCYJNEJ CENIE
CTK Practic, to pochłaniający wibracje materiał w postaci samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej i polimerów o niskiej częstotliwości rezonansowej, wysokiej przyczepności i elastyczności. Z zewnętrznej strony znajduje się gęsto przetłaczana aluminiowa folia o grubości 0,06 mm (60 mikrometrów), co dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego właściwości akustyczne. Maty CTK z serii Practic to udane połączenie wysokiej jakości, skuteczności tłumienia i atrakcyjnej ceny, co sprawia, że produkty z tej serii mogą mieć wiele praktycznych zastosowań w różnych dziedzinach i branżach. Posiadając w swoim przedziale cenowym jedną z wyższych wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF), maty te dobrze nadają się do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych, np. do wyciszania maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest nietoksyczny, wodoodporny, niepalny (samogasnący), nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Dobrze sprawdza się również podczas prac mających na celu poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty CTK z serii Practic oferowane są w formie samoprzylepnych arkuszy bez nadruków i bez wytłaczanych logotypów.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość całkowita: 2,0 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,06 mm (60 µm)
- tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza): +/- 0,2 mm
- materiał: kompozyt gumy butylowej i polimerów wzmacniany aluminiową folią
- MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia): 0,25
- zakres temperatury pracy: -40ºC do +140ºC
- zalecana temperatura montażu: powyżej +10ºC
- wymiary arkusza: 230x250 mm
- powierzchnia arkusza: 0,058 m2
- waga: 0,20 kg (3,40 kg/m2)
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, niepalny (samogasnący), nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wyprodukowano na Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami ISO 9001
- zastosowanie w samochodzie: drzwi, bagażnik, dach, podłoga, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki
- cena za 1 arkusz o wymiarach 23x25 cm
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej (Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię
aluminiową, która zapewnia większą sztywność i stabilność
powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
MONTAŻ
Maty CTK Practic są samoklejące, bardzo
elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur
bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się
przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi
być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego
wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie
docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej
powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami
powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa
posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym
czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej
wzrasta, tworząc spójną całość.
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Stan produktu: | nowy |
Importer: | ESSA Sp.J. |
Producent-Dostawca: | CTK Ltd., Ukraina |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
zestaw kabli do samochodowego wzmacniacza 1/2-kanałowego - zasilanie 8GA (ok. 8,5 mm2), 50A/300W, kable głośnikowe 5m, 2xRCA, REM
-
2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Audi TT, VW Golf 5, Polo 5, Tiguan, T5, Skoda Octavia 2, Superb 2, Seat Alhambra 3
-
2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Volkswagen Golf 3 (1991-1999), drzwi przednie
-
2 impregnowane i lakierowane uniwersalne dystanse głośnikowe z MDF - pierścienie pod głośniki 165mm, grubość 18mm, wymiary: 167/144/18mm
-
2 uniwersalne dystanse głośnikowe z MDF bez impregnacji - pierścienie pod głośniki 165mm, grubość 18mm, wymiary: 177/144/18mm
-
jednostronnie klejąca pianka do uszczelniania podłoża montażu głośników i subwooferów - szerokość: 75mm, grubość: 3mm, cena za 1mb
-
jednostronnie klejąca pianka do uszczelniania podłoża montażu głośników i subwooferów - szerokość: 30mm, grubość: 3mm, cena za 1mb