0

materiały wygłuszające

CTK Practic 2.0 - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.

CTK Practic 2.0 - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.

mata 2.0mm na bazie butylu i polimerów z aluminiową folią 60µm do wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów - 1szt. 37x50cm (0.185m2), MLF=0,25
Opinie: ocena ocena ocena ocena ocena 10.0/10 pkt. (2)
Cena: 0,00 zł / szt.
Dostępność: WYCOFANY Z OFERTY
Stan magazynu:
Brak
Producent / Marka: CTK    CTK
Nr katalogowy: 5675
Koszty wysyłki od: 15,00 zł - gdy przedpłata
23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu

 

CTK Practic 2.0 
Bardzo elastyczna, samoklejąca mata antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, części towarowej samochodów dostawczych (busów), obudów maszyn, urządzeń przemysłowych, sprzętu komputerowego, RTV, AGD. Bardzo dobra relacja pomiędzy niską ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za 1 arkusz o wymiarach 500x370 mm (0,185 m2), grubość maty 2,0 mm, grubość aluminiowej folii 0,06 mm (60 mikrometrów).

 

WIELE ZASTOSOWAŃ W ATRAKCYJNEJ CENIE

CTK Practic, to pochłaniający wibracje materiał w postaci samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej i polimerów o niskiej częstotliwości rezonansowej, wysokiej przyczepności i elastyczności. Z zewnętrznej strony znajduje się gęsto przetłaczana aluminiowa folia o grubości 0,06 mm (60 mikrometrów), co dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego właściwości akustyczne. Maty CTK z serii Practic to udane połączenie wysokiej jakości, skuteczności tłumienia i atrakcyjnej ceny, co sprawia, że produkty z tej serii mogą mieć wiele praktycznych zastosowań w różnych dziedzinach i branżach. Posiadając w swoim przedziale cenowym jedną z wyższych wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF), maty te dobrze nadają się do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych, np. do wyciszania maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest nietoksyczny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Dobrze sprawdza się również podczas prac mających na celu poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty CTK z serii Practic oferowane są w formie samoprzylepnych arkuszy bez nadruków i bez wytłaczanych logotypów.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • grubość całkowita:  2,0 mm  
  • grubość aluminiowej folii:  0,06 mm  (60 µm)
  • tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza):  +/- 0,2 mm 
  • materiał:  kompozyt gumy butylowej i polimerów wzmacniany aluminiową folią 
  • MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia):  0,25
  • zakres temperatury pracy:  -40ºC do +140ºC
  • zalecana temperatura montażu:  powyżej +10ºC   
  • wymiary arkusza:  500x370 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,185 m2
  • waga:  0,63 kg  (3,40 kg/m2)
  • produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)  
  • produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344     
  • zastosowanie w samochodzie:  drzwi, bagażnik, dach, podłoga, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki   
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 50x37 cm 

 

 

Materiały tłumiące drgania CTK są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA! 
Niektórzy dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.

 

 

SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową, która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.

 

MONTAŻ
Maty CTK Practic są samoklejące, bardzo elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc spójną całość.

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  • wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Premium, CTK Standard),
  • piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, pianki polietylenowe CTK TempoFix), 
  • miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, CTK LineFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat, efektywne pianki o podwyższonej gęstości CTK SilenceMat). 
  • Dodatkowe info
    Marka produktu: CTK
    Nr katalogowy: 5675
    Waga z opakow.: 0.65 kg
    Podstawowe
    Skuteczność tłumienia / MLF:0,20 - 0,29
    Stan produktu:nowy
    Importer:ESSA Sp.J.
    Producent-Dostawca:CTK Ltd., Ukraina
    Gwarancja:24 miesiące, importera
    Komentarze
    ampio66 napisał:
    Ocena: 10/10 ocena ocena ocena ocena ocena
    Bardzo elastyczna mata dobrze się klei i łatwo układa. W tej cenie nie ma nic lepszego markowego.
    Arek Kuc napisał:
    Ocena: 10/10 ocena ocena ocena ocena ocena
    Świetny i niedrogi produkt. Bardzo elastyczna mata rewelacyjnie łatwo się układa.

    Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również: