materiały wygłuszające
CTK Practic 2.0 - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
CTK Practic 2.0 - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
CTK Practic 2.0
Bardzo
elastyczna, samoklejąca mata antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań
oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej,
części towarowej samochodów dostawczych (busów), obudów maszyn, urządzeń
przemysłowych, sprzętu komputerowego, RTV, AGD. Bardzo dobra relacja
pomiędzy niską ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za 1
arkusz o wymiarach 500x370 mm (0,185 m2), grubość maty 2,0 mm,
grubość aluminiowej folii 0,06 mm (60 mikrometrów).
WIELE ZASTOSOWAŃ W ATRAKCYJNEJ CENIE
CTK Practic, to pochłaniający wibracje materiał w postaci samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej i polimerów o niskiej częstotliwości rezonansowej, wysokiej przyczepności i elastyczności. Z zewnętrznej strony znajduje się gęsto przetłaczana aluminiowa folia o grubości 0,06 mm (60 mikrometrów), co dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego właściwości akustyczne. Maty CTK z serii Practic to udane połączenie wysokiej jakości, skuteczności tłumienia i atrakcyjnej ceny, co sprawia, że produkty z tej serii mogą mieć wiele praktycznych zastosowań w różnych dziedzinach i branżach. Posiadając w swoim przedziale cenowym jedną z wyższych wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF), maty te dobrze nadają się do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych, np. do wyciszania maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest nietoksyczny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Dobrze sprawdza się również podczas prac mających na celu poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty CTK z serii Practic oferowane są w formie samoprzylepnych arkuszy bez nadruków i bez wytłaczanych logotypów.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość całkowita: 2,0 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,06 mm (60 µm)
- tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza): +/- 0,2 mm
- materiał: kompozyt gumy butylowej i polimerów wzmacniany aluminiową folią
- MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia): 0,25
- zakres temperatury pracy: -40ºC do +140ºC
- zalecana temperatura montażu: powyżej +10ºC
- wymiary arkusza: 500x370 mm
- powierzchnia arkusza: 0,185 m2
- waga: 0,63 kg (3,40 kg/m2)
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: drzwi, bagażnik, dach, podłoga, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x37 cm
Materiały tłumiące drgania CTK są nietoksyczne oraz
bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej
(EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik
sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami
Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of
Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy dostawcy mat
wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo
użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki
certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów
wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów
elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające
mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego
użytkowania.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej (Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię
aluminiową, która zapewnia większą sztywność i stabilność
powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
MONTAŻ
Maty CTK Practic są samoklejące, bardzo
elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur
bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się
przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi
być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego
wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie
docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej
powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami
powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa
posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym
czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej
wzrasta, tworząc spójną całość.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom
wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe
wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie)
wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy
warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje
najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada
inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia
inną rolę. Są nimi:
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Stan produktu: | nowy |
Importer: | ESSA Sp.J. |
Producent-Dostawca: | CTK Ltd., Ukraina |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
zestaw kabli do samochodowego wzmacniacza 4-kanałowego - zasilanie 4GA (ok. 21 mm2), 80A/600W, kable głośnikowe 15m, 4xRCA, REM
-
wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 10mm, 100x100cm, 1m2
-
wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 3mm, 100x100cm, 1m2
-
2 impregnowane dystanse z MDF pod głośniki 200mm - pojazdy: Skoda Octavia 2 (2004-2013), drzwi przednie
-
mata 2.0mm na bazie butylu i polimerów z aluminiową folią 60µm do wyciszania pojazdów, sprzętu komputerowego i AGD - 1szt. 25x18.5cm, MLF=0,25
-
mata butylowa 2.0mm z aluminiową folią 100µm do wytłumiania karoserii samochodowej, maszyn, AGD - 40 arkuszy: 375x270mm (4.0m2)
-
mata 2.0mm na bazie butylu i polimerów z aluminiową folią 60µm do wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów - 16szt. 37x50cm (2,96m2), MLF=0,25