materiały wygłuszające
CTK Practic 2.0 Pack /15szt. 5,25m2 - mata tłumiąca
CTK Practic 2.0 Pack /15szt. 5,25m2 - mata tłumiąca





23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
CTK Practic 2.0 Pack
Bardzo
elastyczna, samoklejąca mata antywibracyjna do wytłumiania hałasu, drgań
oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej,
części towarowej samochodów dostawczych (busów), obudów maszyn, urządzeń
przemysłowych, sprzętu komputerowego, RTV, AGD. Bardzo dobra relacja
pomiędzy niską ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za
opakowanie: 15 arkuszy o wymiarach 500x700 mm (5,25 m2), grubość
maty 2,0 mm, grubość aluminiowej folii 0,06 mm (60 mikrometrów).
WIELE ZASTOSOWAŃ W ATRAKCYJNEJ CENIE
CTK Practic, to pochłaniający wibracje materiał w postaci samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej i polimerów o niskiej częstotliwości rezonansowej, wysokiej przyczepności i elastyczności. Z zewnętrznej strony znajduje się gęsto przetłaczana aluminiowa folia o grubości 0,06 mm (60 mikrometrów), co dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego właściwości akustyczne. Maty CTK z serii Practic to udane połączenie wysokiej jakości, skuteczności tłumienia i atrakcyjnej ceny, co sprawia, że produkty z tej serii mogą mieć wiele praktycznych zastosowań w różnych dziedzinach i branżach. Posiadając w swoim przedziale cenowym jedną z wyższych wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF), maty te dobrze nadają się do wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych, np. do wyciszania maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest nietoksyczny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Dobrze sprawdza się również podczas prac mających na celu poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty CTK z serii Practic oferowane są w formie samoprzylepnych arkuszy bez nadruków i bez wytłaczanych logotypów.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość całkowita: 2,0 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,06 mm (60 µm)
- tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza): +/- 0,2 mm
- materiał: kompozyt gumy butylowej i polimerów wzmacniany aluminiową folią
- MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia): 0,25
- zakres temperatury pracy: -40ºC do +140ºC
- zalecana temperatura montażu: powyżej +10ºC
- wymiary arkusza: 500x700 mm
- powierzchnia 1 arkusza: 0,35 m2
- ilość w opakowaniu: 15 arkuszy / 5,25 m2
- waga: 17,84 kg/15szt. (3,40 kg/m2)
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: drzwi, bagażnik, dach, podłoga, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki
- cena za opakowanie - 15 arkuszy o wymiarach 50x70 cm (5,25 m2)
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej (Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię
aluminiową, która zapewnia większą sztywność i stabilność
powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
MONTAŻ
Maty CTK Practic są samoklejące, bardzo
elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur
bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się
przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi
być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego
wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie
docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej
powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami
powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa
posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym
czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej
wzrasta, tworząc spójną całość.
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Stan produktu: | nowy |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
rozdzielacz kabli zasilających instalację car audio - wejście/wyjście przewodów: 2x53mm2 + 3x21mm2, platyna mat, 1szt.
-
przewód-kabel zasilający 8GA (ok. 8,5 mm2) do systemów car audio - czysta miedź beztlenowa OFC, miękka niebieska matowa izolacja, cena za 1m
-
2 konektory oczkowe na przewód o przekroju 50-53 mm2 - otwór, pod śrubę M10, szerokość 18mm, niklowane, niebieska i czarna tulejka z PCV
-
jednorazowe opaski zaciskowe odporne na oleje, smary, UV - długość: 160mm, szerokość: 2.5mm, kolor czarny, cena za 100szt.
-
4 konektory widełkowe na przewód o przekroju 8-10 mm2 - pod śrubę M4, szerokość 8mm, niklowane, 2 żółte i 2 czarne tulejki z PCV
-
bezpiecznik typu Mini-ANL do instalacji zasilania w systemach car audio - wartość prądu: 20A
-
bezpiecznik typu Mini-ANL do instalacji zasilania w systemach car audio - wartość prądu: 30A
-
4 konektory widełkowe na przewód o przekroju 3-4 mm2 - pod śrubę M4, szerokość 8.5mm, niklowane, 2 żółte i 2 czarne tulejki z PCV
-
2 koszulki termokurczliwe na kable o przekroju 53mm2 lub na reduktor średnicy przewodu HRD48 - długość: 2x8cm (1 żłóta / 1 czarna)
-
4 koszulki termokurczliwe na kable o przekroju 21mm2 - długość: 4x8cm (2 żłóte / 2 czarne)
-
4 koszulki termokurczliwe na kable o przekroju 8-10mm2 - długość: 4x8cm (2 żłóte / 2 czarne)
-
przewód-kabel głośnikowy 2x16GA (ok. 2x1.5 mm2) do systemów car audio - miedź beztlenowa OFC, miękka czarna matowa izolacja, cena za 1m