0

materiały wygłuszające

CTK Premium 2.2 /1szt. 50x37cm - mata tłumiąca

CTK Premium 2.2 /1szt. 50x37cm - mata tłumiąca

wysokiej klasy mata 2.2mm z aluminium 100µm do wygłuszania pojazdów - 1szt. 50x37cm (0.185m2), duża skuteczność, niska waga, MLF=0,36
Opinie: ocena ocena ocena ocena ocena 10.0/10 pkt. (1)
Cena: 0,00 zł / szt.
Dostępność: WYCOFANY Z OFERTY
Stan magazynu:
Brak
Producent / Marka: CTK    CTK
Nr katalogowy: 5504
Koszty wysyłki od: 12,00 zł - gdy przedpłata
18,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu

 

CTK Premium 2.2
Najwyższej klasy samoklejąca mata antywibracyjna do najbardziej efektywnego wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn, urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD. Niska waga, wysoka skuteczność działania, duża elastyczność i przyczepność do podłoża. Cena za 1 arkusz o wymiarach 500x370 mm (0,185 m2), grubość maty 2,2 mm, grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów). Najlżejszy tego rodzaju antywibracyjny materiał na bazie butylu produkowany w Europie !

 

CTK PREMIUM - NAJLEPSZE DLA NAJLEPSZYCH !

CTK Premium, to najbardziej zaawansowany samoklejący materiał antywibracyjny wykonany na bazie nowego kompozytu gumy butylowej, specjalistycznych polimerów i wzmacniającej przetłaczanej aluminiowej folii o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), charakteryzujący się wysoką skutecznością tłumienia drgań, dużą elastycznością montażową oraz bardzo wysoką lepkością do podłoża. Jednocześnie, w porównywalnym przedziale grubości i skuteczności tłumienia drgań (MLF), maty CTK Premium są najlżejszym tego rodzaju materiałem antywibracyjnym produkowanym w Europie. Dzięki temu, stosując cieńsze i lżejsze maty z serii Premium, można uzyskać efekt o podobnym poziomie redukcji drgań, jaki byłby osiągalny przy zastosowaniu innych materiałów o większej grubości i znacznie wyższej wadze. Materiały wibroakustyczne CTK z serii Premium, to produkty dedykowane przede wszystkim dla profesjonalnych instalatorów sprzętu car audio, renomowanych firm wyciszających pojazdy oraz najbardziej wymagających klientów, którzy są skłonni zapłacić nieco więcej za najwyższą jakość, skuteczność i komfort. 

 


 
PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • wysokiej jakości samoklejąca mata do najbardziej efektywnego wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów akustycznych
  • materiał:  zaawansowany kompozyt wysokiej jakości gumy butylowej i polimerów wzmacniany przetłaczaną aluminiową folią
  • grubość całkowita:  2,2 mm  
  • grubość aluminiowej folii:  0,1 mm  (100 µm)
  • tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza):  +/- 0,1 mm 
  • MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia):  0,36
  • wymiary arkusza:  500x370 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,185 m2
  • waga:  0,57 kg  (3,07 kg/m2)
  • zakres temperatury pracy:  -60ºC do +150ºC
  • temperatura najbardziej komfortowego montażu:  powyżej +10ºC
  • bardzo wysoka lepkość i przyczepność do podłoża, samowulkanizacja
  • duża elastyczność oraz wysoka skuteczność działania w bardzo szerokim zakresie temperatur
  • produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)  
  • produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • cechy wizualne:  srebrna folia aluminiowa z prostokątnymi przetłoczeniami, drukowane czarne logo CTK 
  • wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344   
  • zastosowanie w samochodzie:  całe nadwozie, np. drzwi, bagażnik, dach, podłoga, nadkola, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki, elementy tapicerki 
  • ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym:  15 szt. / 2,78 m2  
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 50x37 cm  (0,185 m2)

 

 

SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.

 

ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty CTK Premium należą do grupy najbardziej efektywnych i zarazem najlżejszych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku. Przeznaczone są do najskuteczniejszego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej. Bardzo dobrze sprawdzają się podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania wysokiej klasy sprzętu car audio oraz podczas wykonywania profesjonalnych instalacji ogólnego wyciszania pojazdów. Maty CTK Premium są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia od +10ºC do +30ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc nierozrywalną spójną całość. 

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, aplikując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje materiałów wysokiej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  • wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Premium, CTK Standard),
  • piankowe izolacje-bariery o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, pianki polietylenowe CTK TempoFix), 
  • miękkie materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych komórek, które jednocześnie pełnią rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki (np. polietylenowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). 
  • Dodatkowe info
    Marka produktu: CTK
    Waga: 0.56 kg
    Podstawowe
    Skuteczność tłumienia / MLF:0,30 - 0,39
    Stan produktu:nowy
    Importer:ESSA Sp.J.
    Producent-Dostawca:CTK Ltd., Ukraina
    Gwarancja:24 miesiące, importera
    Komentarze
    Artur Koch napisał:
    Ocena: 10/10 ocena ocena ocena ocena ocena
    Najlepsza mata jaką do tej pory miałem. Mega mocny klej i duża elastyczność, na dodatek bardzo lekka i skuteczna w działaniu. Bardzo polecam.

    Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również: