materiały wygłuszające
CTK Premium 3.0 - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
CTK Premium 3.0 - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.
23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
CTK Premium 3.0
Najwyższej klasy samoklejąca mata
antywibracyjna do najbardziej efektywnego wytłumiania drgań, hałasu oraz
rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów,
maszyn, urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD. Niska
waga, wysoka skuteczność działania, duża elastyczność i przyczepność do
podłoża. Cena za 1 arkusz o wymiarach 500x370 mm (0,185 m2), grubość maty 3,0
mm, grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów). Najlżejszy
tego rodzaju antywibracyjny materiał na bazie butylu produkowany w Europie !
CTK PREMIUM - NAJLEPSZE DLA NAJLEPSZYCH !
CTK Premium, to najbardziej zaawansowany samoklejący materiał antywibracyjny wykonany na bazie nowego kompozytu gumy butylowej, specjalistycznych polimerów i wzmacniającej przetłaczanej aluminiowej folii o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), charakteryzujący się wysoką skutecznością tłumienia drgań, dużą elastycznością montażową oraz bardzo wysoką lepkością do podłoża. Jednocześnie, w porównywalnym przedziale grubości i skuteczności tłumienia drgań (MLF), maty CTK Premium są najlżejszym tego rodzaju materiałem antywibracyjnym produkowanym w Europie. Dzięki temu, stosując cieńsze i lżejsze maty z serii Premium, można uzyskać efekt o podobnym poziomie redukcji drgań, jaki byłby osiągalny przy zastosowaniu innych materiałów o większej grubości i znacznie wyższej wadze. Materiały wibroakustyczne CTK z serii Premium, to produkty dedykowane przede wszystkim dla profesjonalnych instalatorów sprzętu car audio, renomowanych firm wyciszających pojazdy oraz najbardziej wymagających klientów, którzy są skłonni zapłacić nieco więcej za najwyższą jakość, skuteczność i komfort.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- wysokiej jakości samoklejąca mata do najbardziej efektywnego wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów akustycznych
- materiał: zaawansowany kompozyt wysokiej jakości gumy butylowej i polimerów wzmacniany przetłaczaną aluminiową folią
- grubość całkowita: 3,0 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,1 mm (100 µm)
- tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza): +/- 0,2 mm
- MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia): 0,51
- wymiary arkusza: 500x370 mm
- powierzchnia arkusza: 0,185 m2
- waga: 0,68 kg (3,70 kg/m2)
- zakres temperatury pracy: -60ºC do +150ºC
- temperatura najbardziej komfortowego montażu: powyżej +10ºC
- bardzo wysoka lepkość i przyczepność do podłoża, samowulkanizacja
- duża elastyczność oraz wysoka skuteczność działania w bardzo szerokim zakresie temperatur
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- cechy wizualne: srebrna folia aluminiowa z prostokątnymi przetłoczeniami, drukowane czarne logo CTK
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: podłoga, nadkola, progi, słupki, przegroda i komora silnika, podłoga i boki bagażnika, drzwi, dach
- ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym: 12 szt. / 2,22 m2
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x37 cm (0,185 m2)
Materiały tłumiące drgania CTK są nietoksyczne oraz
bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej
(EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik
sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami
Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of
Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy dostawcy mat
wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo
użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki
certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów
wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów
elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające
mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego
użytkowania.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej (Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową
(100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i
stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty CTK Premium należą
do grupy najbardziej efektywnych i
zarazem najlżejszych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku.
Przeznaczone są do najskuteczniejszego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz
rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej. Bardzo
dobrze sprawdzają się podczas prac, których celem jest poprawa akustyki
kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania wysokiej klasy sprzętu car
audio oraz podczas wykonywania profesjonalnych instalacji ogólnego
wyciszania pojazdów. Maty CTK Premium są samoklejące, elastyczne i łatwe do
nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można
je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak
najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze
otoczenia od +10ºC do +30ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha,
czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania
właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za
pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego
podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa
butylowo-polimerowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki
czemu po pewnym czasie przyczepność materiału
do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc nierozrywalną spójną
całość.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom
wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe
wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie)
wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy
warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje
najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada
inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia
inną rolę. Są nimi:
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,50 - 0,60 |
Stan produktu: | nowy |
Importer: | ESSA Sp.J. |
Producent-Dostawca: | CTK Ltd., Ukraina |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 10mm, 100x100cm, 1m2
-
profesjonalna rolka z elastycznego silikonu do równomiernego dociskania samoprzylepnych butylowych mat wygłuszających, szerokość wałka 50mm
-
profesjonalna rolka z elastycznego silikonu do równomiernego dociskania samoprzylepnych butylowych mat wygłuszających, szerokość wałka 30mm
-
konektor tulejkowy na przewód o przekroju 20-25mm2 - miedź galwanicznie pokryta cyną, poliamidowa izolacja
-
konektor tulejkowy na przewód o przekroju 2.5mm2 - miedź galwanicznie pokryta cyną, poliamidowa izolacja
-
mata butylowa 3.6mm z aluminiową folią 100µm do wygłuszania karoserii pojazdów, maszyn, sprzętu AGD - 1 szt. 50x70cm (0.35m2), MLF=0,45
-
bardzo lekka, wodoodporna, samoklejąca mata piankowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 8mm, 1szt. 50x80cm, 0.4m2