materiały wygłuszające
CTK Standard 1.8 M1 /1szt. 23x25cm - mata tłumiąca
CTK Standard 1.8 M1 /1szt. 23x25cm - mata tłumiąca
23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
CTK Standard 1.8
M1
Elastyczna 2-warstwowa mata antywibracyjna o
podwyższonej gęstości do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych
elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn i urządzeń
przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD. Dobra relacja
pomiędzy ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za 1
arkusz o wymiarach 230x250 mm (0,058 m2), grubość maty 1,8 mm,
grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów).
CISZA - KOMFORT - CTK
CTK Standard, to zaawansowany technologicznie, pochłaniający wibracje i posiadający niską częstotliwość rezonansową materiał w postaci samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej o wysokiej gęstości i przyczepności. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana aluminiowa folia o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), co dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego właściwości akustyczne. Dzięki podwyższonej gęstości masy tłumiącej, mata może być cieńsza i bardziej elastyczna, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej skuteczności tłumienia, na poziomie jaki oferują podobne materiały o większej grubości. Maty wibroakustyczne CTK z serii Standard, to produkty dedykowane dla bardziej wymagających klientów ceniących wyższą jakość, skuteczność i komfort. Maty przeznaczone są do efektywnego wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest nietoksyczny, bezwonny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Dzięki wysokiej wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF) oraz umiarkowanej wadze, maty tłumiące CTK Standard są jednymi z najbardziej skutecznych materiałów antywibracyjnych służących do obniżania poziomu drgań i hałasu. Bardzo dobrze sprawdzają się podczas prac, mających na celu poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio, a także podczas całkowitego wyciszania pojazdów lub przy renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość całkowita: 1,8 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,1 mm (100 µm)
- tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza): +/- 0,2 mm
- materiał: wysokotechnologiczny kompozyt gumy butylowej o podwyższonej gęstości wzmacniany aluminiową folią
- MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia): 0,26
- zakres temperatury pracy: -50ºC do +150ºC
- zalecana temperatura montażu: powyżej +10ºC
- wymiary arkusza: 230x250 mm
- powierzchnia arkusza: 0,058 m2
- waga: 0,19 kg (3,29 kg/m2)
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: całe nadwozie, np. drzwi, bagażnik, dach, podłoga, nadkola, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki, elementy tapicerki
- cena za 1 arkusz o wymiarach 23x25 cm
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej (Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową
(100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i
stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
MONTAŻ
Maty CTK Standard są samoklejące, elastyczne
i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur
bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się
przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi
być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego
wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie
docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej
powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami
powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa
posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym
czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej
wzrasta, tworząc spójną całość.
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Stan produktu: | nowy |
Importer: | ESSA Sp.J. |
Producent-Dostawca: | CTK Ltd., Ukraina |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
mata butylowa 1.8mm z aluminium 100µm do wytłumiania karoserii, obudów sprzętu komputerowego, RTV i AGD - 1szt. 25x35cm, MLF=0,26