0

materiały wygłuszające

CTK Standard 3.6 Pack - mata tłumiąca, 10szt./3,5m2

CTK Standard 3.6 Pack - mata tłumiąca, 10szt./3,5m2

mata butylowa 3.6mm z aluminiową folią 100µm do wytłumiania karoserii pojazdów, maszyn, sprzętu AGD - 10szt. 50x70cm (3.5m2), MLF=0,46
Opinie: ocena ocena ocena ocena ocena 0.0/10 pkt. (0)
Cena: 0,00 zł / opk.
Dostępność: WYCOFANY Z OFERTY
Stan magazynu:
Brak
Producent / Marka: CTK    CTK
Nr katalogowy: 5015
Koszty wysyłki od: 12,00 zł - gdy przedpłata
18,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu

 

CTK Standard 3.6 Pack
Elastyczna 2-warstwowa mata antywibracyjna o podwyższonej gęstości do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD. Dobra relacja pomiędzy ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za opakowanie: 10 arkuszy o wymiarach 500x700 mm (3,50 m2), grubość maty 3,6 mm, grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów).

 

CISZA - KOMFORT - CTK

CTK Standard, to zaawansowany technologicznie, pochłaniający wibracje i posiadający niską częstotliwość rezonansową materiał w postaci samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej o wysokiej gęstości i przyczepności. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana aluminiowa folia o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), co dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego właściwości akustyczne. Dzięki podwyższonej gęstości masy tłumiącej, mata może być cieńsza i bardziej elastyczna, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej skuteczności tłumienia, na poziomie jaki oferują podobne materiały o większej grubości. Maty wibroakustyczne CTK z serii Standard, to produkty dedykowane dla bardziej wymagających klientów ceniących wyższą jakość, skuteczność i komfort. Maty przeznaczone są do efektywnego wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest nietoksyczny, bezwonny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Dzięki wysokiej wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF) oraz umiarkowanej wadze, maty tłumiące CTK Standard są jednymi z najbardziej skutecznych materiałów antywibracyjnych służących do obniżania poziomu drgań i hałasu. Bardzo dobrze sprawdzają się podczas prac, mających na celu poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio, a także podczas całkowitego wyciszania pojazdów lub przy renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • grubość całkowita:  3,6 mm  
  • grubość aluminiowej folii:  0,1 mm  (100 µm)
  • tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza):  +/- 0,2 mm 
  • materiał:  wysokotechnologiczny kompozyt gumy butylowej o podwyższonej gęstości wzmacniany aluminiową folią 
  • MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia):  0,46
  • zakres temperatury pracy:  -50ºC do +150ºC
  • zalecana temperatura montażu:  powyżej +10ºC   
  • wymiary 1 arkusza:  500x700 mm
  • powierzchnia 1 arkusza:  0,35 m2
  • ilość w opakowaniu:  10 arkuszy  (3,50 m2)
  • waga:  18,60 kg/10szt.  (5,31 kg/m2)   
  • produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)  
  • produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344    
  • zastosowanie w samochodzie:  dolne i nieruchome elementy nadwozia narażone na największy hałas, np. podłoga kabiny pasażerskiej i bagażnika, nadkola, przegroda komory silnika
  • cena za opakowanie - 10 arkuszy o wymiarach 50x70 cm  (3,50 m2)

 

 

SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.

 

MONTAŻ
Maty CTK Standard są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc spójną całość.

 

JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:

  • wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Premium, CTK Standard),
  • piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, pianki polietylenowe CTK TempoFix), 
  • miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, CTK LineFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat, efektywne pianki o podwyższonej gęstości CTK SilenceMat). 
  • Dodatkowe info
    Marka produktu: CTK
    Nr katalogowy: 5015
    Waga: 15.00 kg
    Podstawowe
    Skuteczność tłumienia / MLF:0,40 - 0,49
    Stan produktu:nowy
    Importer:ESSA Sp.J.
    Producent-Dostawca:CTK Ltd., Ukraina
    Gwarancja:24 miesiące, importera
    Komentarze
    Ten produkt nie posiada jeszcze komentarzy