Excursion RXD.v2-18D2 COMP
Najwyższej klasy zaawansowany technologicznie samochodowy głośnik niskotonowy (subwoofer) o średnicy 18"/46cm i impedancja 2x2 Ohm z serii RXD.v2 COMP (Red eXcursion Devil Competition) niemieckiej marki Excursion. Te "diabelskie basowe maszyny" zostały zaprojektowane do ekstremalnych zastosowań podczas turniejów i zawodów car audio SPL z uwzględnieniem optymalnej współpracy ze wzmacniaczami Excursion z serii SXA COMP lub innymi o zbliżonej wydajności. Zastosowanie zmodyfikowanych zawodniczych komponentów (cewka i układ magnetyczny X-COMP) umożliwiło osiągnięcie znacznie wyższej mocy układu napędowego w porównaniu z poprzednią serią RXD.v1.
Subwoofery Red eXcursion Devil Competition, to efekt bezkompromisowego projektowania "z piekła rodem". Produkty są przeznaczone dla największych fanatyków potężnego basu oraz zawodników uczestniczących w profesjonalnych zawodach i turniejach car audio SPL (np. Propper Droppers, dB Drag Racing, itp.). Podobnie jak w przypadku głośników z serii MXT, musimy również i w tym przypadku wyraźnie powiedzieć, że te najpotężniejsze basowe bestie Excursion RXD.v2 COMP na pewno nie są tym, czego większość ludzi potrzebuje do codziennego słuchania muzyki w czasie jazdy samochodem. Subwoofery z serii RXD.v2 COMP powstały przede wszystkim w jednym celu – dla totalnie ekstremalnego basowego szaleństwa bez kompromisów. Jeżeli masz tego pełną świadomość i już teraz widzisz siebie na podium pośród zwycięzców profesjonalnych zawodów car audio SPL, to nie musisz dłużej szukać innych głośników niskotonowych, aby tę wizję zrealizować w realu.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:
- Głośnik niskotonowy 2-cewkowy do ekstremalnych zastosowań SPL
- Średnica: 18 cali (ok. 46 cm)
- Moc RMS: 8000 W
- Moc Max/Peak: 25000 W
- Pasmo przenoszenia: 30-300 Hz
- Impedancja: 2x2 Ohm
- Rezystancja (DC): 2x1,4 Ohm
- Skuteczność: 94,5 dB (1W/1m)
- Fs: 30 Hz
- Qts: 0,34
- Vas: 58,6 L
- Xmax (liniowe): 56/28 mm
- Xmax (mechaniczne): 80/40 mm
- SPLo: 94,5 dB
- SD: 1225,4 cm2
- Mms: 813,5 g
- Cms: 0,02
- Qms: 3,62
- Qes: 0,37
- BL: 37,6
- Cewka: 4" CCAR, płaski czerniony drut aluminiowy, 8 warstw, wysokość 86 mm, zawodnicza wersja X-COMP
- Układ magnetyczny: 1500 oz, 2 powiększone pierścienie ferrytowe Y35, wentylowany, zawodnicza wersja X-COMP
- 2-komponentowe liniowe dolne zawieszenie (pająk)
- Głębokość montażowa: 341 mm
- Średnica otworu do wycięcia: 424 mm
- Całkowita średnica zewnętrzna: 470 mm
- Waga: 48,8 kg
Porada montażowa:
Ze względu na wyjątkowej wagi masę bojową tego głośnika wynoszącą ok. 50 kg, przy montażu membraną w pionie lub pod kątem, należy odciążyć kosz głośnika za pomocą wsporników podpierających magnes.
- Lekka i sztywna membrana stożkowa z kompozytu pulpy papierowej wzmocnionej włóknem węglowym (Paper-Carbon Pulp in Matrix) z dodatkowymi otworami wentylacyjnymi pod kopułką przeciwpyłkową, która jest w stanie wytrzymać bardzo duże obciążenia mechaniczne.
- Bardzo lekka i sztywna kopułka przeciwpyłkowa w całości wykonana z włókna węglowego (Carbon).
- Wąski i wysoki fałd górnego zawieszenia X-HRD (High Roll Devil), dzięki któremu uzyskano większą powierzchnię stożka i wyjątkowo duże szczytowe wychylenia membrany. W celu podwyższenia wytrzymałości mechanicznej fałd górnego zawieszenia został przyklejony, przyszyty do stożka membrany oraz dociśnięty do kosza przykręcanym aluminiowym pierścieniem z grawerowanym logo.
- Podwójne i niezwykle trwałe elastyczne linki przewodowe zasilające cewkę, każda o przekroju 6 mm2, przymocowane do fałdów dolnego zawieszenia.
- 2-komponentowe liniowe dolne zawieszenie z dociskowymi pierścieniami przykręcanymi do kosza, które perfekcyjnie kontroluje duże wychylenia membrany.
- Potężna, podwójna, 8-warstwowa zawodnicza (X-COMP) cewka drgająca CCAR o średnicy 99,8 mm (4 cale) i wysokości 86 mm nawinięta płaskim aluminiowym drutem z czarną powłoką pochłaniającą ciepło na aluminiowym karkasie posiadającym w górnej części dodatkowe otwory wentylacyjne - lekka konstrukcja w niewielkim stopniu obciążająca membranę, podwyższona wytrzymałość mechaniczna i elektryczna, znakomita przewodność cieplna i bardzo dobry przepływ chłodzącego powietrza.
- Bardzo masywny i bardzo stabilny kosz odlewany z aluminium, który został zaprojektowany do współpracy z membranami i zawieszeniami pracującymi z bardzo dużymi wychyleniami, wykończenie w stylu "Black Carbobn".
- Potężny i ekstremalnie wydajny zawodniczy (X-COMP) układ magnetyczny High Flux Ferrite z dwoma dużymi pierścieniami ferrytowymu Y35 (1500 oz) z otworami wentylacyjnymi.
- 2 profesjonalne terminale z wkrętami imbusowymi umożliwiające podłączenie kabli głośnikowych o przekroju do 4x8,5 mm2 (lub do 8x10 mm2 po zastosowaniu dodatkowych terminali Hollywood HPST-8).
- Odlewany z aluminium pierścień dociskający górne zawieszenie z wycinanymi laserowo logotypami Excursion + gumowa uszczelka do montażu na kołnierzu kosza.
- Bardzo wysoka sprawność i wydajność, krótka odpowiedź impulsowa oraz potężna dawka ciśnienia akustycznego podczas pracy w obudowach wentylowanych.
- Gwarancja polskiego dystrybutora: 24 miesiące tylko w przypadku standardowej eksploatacji w zakresie dopuszczalnych parametrów (gwarancja nie obejmuje uszkodzeń cewek oraz uszkodzeń mechanicznych powstałych w wyniku niewłaściwej eksploatacji, przeciążenia głośnika lub niesprawności innego współpracującego sprzętu).
- Brak pełnej gwarancji (tylko gwarancja rozruchowa) w przypadku wykorzystywania głośnika do celów komercyjnych (np. samochody demo) lub w przypadku używania podczas zawodów i turniejów car audio SPL.
UWAGA!
Pełna wydajność oraz stabilizacja parametrów nowego głośnika będą osiągnięte po ok. 50 godzinach wstępnej eksploatacji z umiarkowanym poziomem głośności. Przez ten czas nie należy obciążać głośnika maksymalnie dopuszczalną mocą, a tym bardziej jej przekraczać, gdyż może to skutkować obniżeniem trwałości, skróceniem żywotności lub nawet trwałym uszkodzeniem jego elementów.