głośniki niskotonowe - subwoofery
Excursion SXX.v2-15D4 - subwoofer samochodowy
Excursion SXX.v2-15D4 - subwoofer samochodowy
darmowa - gdy za pobraniem
Opis produktu
Excursion SXX.v2-15D4
Wysokiej klasy samochodowy głośnik niskotonowy (subwoofer) do zastosowań SQ/SPL o średnicy 15"/38cm i impedancji 2x4 Ohm z serii SXX.v2 (Xenon) niemieckiej marki Excursion.
Excursion SXX.v2 - druga generacja znanych i cenionych głośników niskotonowych, często nazywanych też "Basowymi Bestiami". W porównaniu do poprzedniej wersji, nowa seria SXX.v2 podnosi poprzeczkę na zdecydowanie wyższy poziom jakościowy i wytrzymałościowy. Sprawia to, że te "Bestie" z powodzeniem mogą być używane zarówno w standardowych, jak i zawodniczych systemach audio. W nowej serii nie ma niczego z poprzedniej wersji. Każda część i każdy detal zostały gruntownie odnowione na bazie najnowszych technologii i standardów zarezerwowanych zazwyczaj dla najlepszych i dużo droższych produktów. Jednak dzięki serii SXX.v2, ta wysoka jakość i wydajność, mogą być teraz zaoferowane w bardziej przystępnej cenie. Podczas projektowania przetworników z tej serii, indywidualnie dobrano wielkość układów magnetycznych (500oz i 600oz) w zależności od wychylenia i masy ruchomej, która jest inna dla głośników o średnicy 12" i 15". W konsekwencji tego, w głośnikach o średnicy 15" zastosowano nowe, o 25% większe układy magnetyczne, których siła magnetyczna została zwiększona o 40%. Oznacza to, że w subwooferach SXX.v2 siła układu magnetycznego osiąga już 80% mocy magnesów stosowanych w wyższej serii XXX, co w tej klasie mocy stawia również wyższe wymagania odnośnie zastosowanych cewek drgających oraz pozostałych podzespołów. Subwoofery Excursion SXX.v2 zostały więc wyposażone w bardzo mocne 3-calowe cewki o podobnej konstrukcji, jaką zastosowano w najwyższej serii MXT. Cewki te, w porównaniu do cewek stosowanych w poprzedniej wersji SXX, posiadają o 50% wyższe uzwojenia wykonane z płaskiego aluminiowego drutu, nawiniętego na lekkim, aluminiowym i wentylowanym karkasie, zapewniając głośnikowi o 40% większe liniowe wychylenia membrany (X-max). Większa siła potrójnych magnesów, wyższa moc cewek i większe wychylenia X-max, wymusiły zmianę kosza i zawieszenia membrany, aby również te elementy oferowały nowy, wyższy poziom jakościowy i wytrzymałościowy. Górne zawieszenie typu HDR (70:5 High Density & High Roll ), to bardzo wytrzymała konstrukcja o dużym wychyleniu, która plasuje się pomiędzy dwoma różnymi koncepcjami, jakie są stosowane w głośnikach z serii XXX oraz MXT, czerpiąc po części z obu to, co najlepsze. Aby zagwarantować wysoką wytrzymałość mechaniczną, fałd górnego zawieszenia został przyklejony bardzo mocnym klejem oraz dodatkowo przyszyty do stożka membrany i dociśnięty do kosza przykręcanym aluminiowym pierścieniem. Zmiany nie ominęły również kosza, który jest całkowicie nową, bardzo stabilną, 6-ramienną konstrukcją odlewaną ze stopu aluminium. Posiada większy pierścień montażowy dla dolnego zawieszenia (8,5") oraz jest przystosowany do montażu membran i resorów pracujących z dużymi wychyleniami. Do fałdów dolnego 2-komponentowego zawieszenia o średnicy 8,5" zostały przymocowane trwałe i elastyczne podwójne linki przewodów zasilających cewkę, każda o przekroju 4 mm2. Dwa zamontowane do kosza terminale z wkrętami imbusowymi umożliwiają podłączenie kabli głośnikowych o przekroju do 4x8,5 mm2 (lub do 8x10 mm2 po zastosowaniu dodatkowych terminali Hollywood HPST-8). Stożek membrany i pełnowymiarowa odwrócona nakładka przeciwpyłkowa tworzą konstrukcję typy "sandwich" z wentylowaną komorą powietrzną o właściwościach tłumiących niepożądane rezonanse. Dzięki temu, głośniki Excursion SXX.v2 są w stanie wygenerować i sprawnie pompować potężną dawkę najniższego basu, zapewniając jednocześnie bardzo dobrą jakość brzmienia o naturalnej barwie i minimalnym poziomie zniekształceń. Głośniki te, doskonale sprawdzą się zarówno w codziennej eksploatacji podczas odtwarzania muzyki, dostarczając przy tym słuchaczowi sporej dawki mocnych basowych wrażeń oraz jako wydajny sprzęt zawodniczy wykorzystywany podczas turniejów car audio SPL.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:
- Głośnik niskotonowy 2-cewkowy do zastosowań SQ i SPL
- Średnica: 15 cali (ok. 38 cm)
- Moc RMS: 1500 W
- Moc Max/Peak: 4500 W
- Zalecana moc RMS wzmacniacza: 1000-1500 W
- Impedancja nominalna: 2x4 Ohm
- Rezystancja (DC): 2x3 Ohm
- Skuteczność: 94 dB (1W/1m)
- Fs: 35 Hz
- Qts: 0,83
- Vas: 42,4 L
- Xmax: 43/21,5 mm
- SPLo: 94,0 dB
- SD: 779,3 cm2
- Mms: 389 g
- Cms: 0,049
- Qms: 4,98
- Qes: 1,0
- BL: 13,64
- Cewka: 3" CCAR, płaski drut aluminiowy, 4 warstwy, wysokość 60 mm, wersja MXT
- Potrójny układ magnetyczny: 600 oz, Y35
- 2-komponentowe liniowe dolne zawieszenie 8,5 cala z przykręcanym pierścieniem
- Głębokość montażowa: 230 mm
- Średnica otworu do wycięcia: 355 mm
- Całkowita średnica zewnętrzna: 394 mm
- Bardzo lekka, sztywna i wytrzymała membrana stożkowa wykonana z kompozytu naturalnej pulpy papierowej (Kraft Pulp Cone), posiadająca dodatkowe otwory wentylacyjne pod nakładką przeciwpyłkową. Konstrukcja charakteryzuje się dużą stabilnością i odpornością na naprężenia w trakcie oddziaływania dużego ciśnienia akustycznego.
- Pełnowymiarowa, odwrócona nakładka przeciwpyłkowa PP, która wraz ze stożkiem membrany tworzy konstrukcję typy "sandwich" z wentylowaną komorą powietrzną o dobrych właściwościach tłumiących niepożądane rezonanse.
- Górne zawieszenie typu HDR (70:5 High Density & High Roll ), to bardzo wytrzymała konstrukcja o dużej elastyczności, dużym wychyleniu i wysokich właściwościach tłumiących. Tego rodzaju zawieszenie plasuje się pomiędzy dwoma różnymi koncepcjami, jakie są stosowane w głośnikach z serii XXX oraz MXT, czerpiąc po części z obu to, co najlepsze. Aby zagwarantować wysoką wytrzymałość mechaniczną, fałd górnego zawieszenia został przyklejony bardzo mocnym klejem oraz dodatkowo przyszyty do stożka membrany i dociśnięty do kosza przykręcanym aluminiowym pierścieniem.
- Podwójne, bardzo trwałe i elastyczne linki przewodów zasilających cewkę, każda o przekroju 4 mm2, przymocowane do fałdów dolnego zawieszenia.
- 2-komponentowe liniowe dolne zawieszenie o średnicy 8,5" z przykręcanym pierścieniem - perfekcyjnie kontrolujące duże wychylenia membrany.
- Podwójna 4-warstwowa cewka CCAR o średnicy 76,5 mm (3 cale) i wysokości 60 mm, nawinięta płaskim, czarnym, aluminiowym drutem na aluminiowym karkasie, posiadającym w górnej części dodatkowe otwory wentylacyjne, dodatkowo pokryta czarną powłoką pochłaniającą ciepło - lekka, nie obciążająca membrany konstrukcja, podwyższona wytrzymałość mechaniczna, znakomita przewodność cieplna i bardzo dobry przepływ powietrza chłodzącego cewkę.
- Nowy, masywny i stabilny 6-ramienny kosz odlewany ze stopu aluminium, przystosowany do membran i resorów pracujących z dużymi wychyleniami, wyposażony w pierścień dla montażu dolnego zawieszenia o średnicy 8,5 cala.
- Aluminiowy pierścień dociskający górne zawieszenie, laserowo grawerowane logtypy Excursion.
- Potężny, potrójny układ magnetyczny High Flux Ferrite Y35 (600 oz) z otworami wentylacyjnymi, zwiększona siła magnetyczna w porównaniu z poprzednią wersją SXX.v1.
- 2 profesjonalne terminale z wkrętami imbusowymi umożliwiające podłączenie kabli głośnikowych o przekroju do 4x8,5 mm2 (lub do 8x10 mm2 po zastosowaniu dodatkowych terminali Hollywood HPST-8).
- Bardzo wysoka wydajność, znakomita jakość i dynamika brzmienia basu oraz potężna dawka ciśnienia akustycznego, zwłaszcza podczas pracy w obudowach wentylowanych.
- Gwarancja polskiego dystrybutora: 24 miesiące - dotyczy standardowej eksploatacji w zakresie dopuszczalnych parametrów (gwarancja nie obejmuje uszkodzeń cewek oraz uszkodzeń mechanicznych powstałych w wyniku niewłaściwej eksploatacji, przeciążenia głośnika lub niesprawności innego współpracującego sprzętu).
- Brak pełnej gwarancji (tylko gwarancja rozruchowa) w przypadku wykorzystywania głośnika do celów komercyjnych (np. samochody demo) lub w przypadku używania podczas zawodów i turniejów car audio SPL.
UWAGA!
Pełna wydajność oraz stabilizacja parametrów nowego głośnika będą osiągnięte po ok. 50 godzinach wstępnej eksploatacji z umiarkowanym poziomem głośności. Przez ten czas nie należy obciążać głośnika maksymalnie dopuszczalną mocą, a tym bardziej jej przekraczać, gdyż może to skutkować obniżeniem trwałości, skróceniem żywotności lub nawet trwałym uszkodzeniem jego elementów.
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Stan produktu: | nowy |
Rozmiar głośnika: | 380 mm |
Rodzaj głośnika: | subwoofer |
Impedancja: | 2x4 ohm |
Moc głośnika: | 1001-2000 W |
Importer: | ESSA Sp.J. |
Producent-Dostawca: | CHPW GmbH, Niemcy |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Do pobrania
Pliki do pobrania:
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
rozdzielacz / łącznik kabli zasilających instalację car audio - wejście: 2x53mm2 / wyjście: 2x53mm2, platyna mat, 1szt.
-
oprawa dla 1 bezpiecznika car audio typu ANL - wejście/wyjście 1x53mm2, seria Pro, kolor platyna-mat
-
przewód-kabel zasilający 0GA (ok. 53 mm2) do systemów car audio - aluminium pokryte miedzią, czarna izolacja PCV z połyskiem, cena za 1m
-
przewód-kabel głośnikowy 2x10GA (ok. 2x5.5 mm2) do systemów car audio - miedź beztlenowa OFC, miękka czarna matowa izolacja, cena za 1m
-
przewód (kabel) sygnałowy RCA do systemów car audio - 2-kanałowa skrętka z miedzi beztlenowej OFC, długość 0.5m