Excursion TXN-15D2
Najbardziej zaawansowany technologicznie samochodowy głośnik niskotonowy (subwoofer) o średnicy 15"/38cm i impedancja 2x2 Ohm z serii TXN (Team eXcursion Neo) niemieckiej marki Excursion. Zaprojektowany do maksymalnie wydajnej pracy głównie w samochodach demonstracyjnych oraz podczas ekstremalnych turniejów i zawodów car audio SPL.
Team eXcursion Neo z naszym 200-uncjowym napędem neodymowym jest zdecydowanie najbardziej nieekonomicznym rozwiązaniem w kategorii subwooferów samochodowych. Niemniej jednak takie wyolbrzymienie mocy i energii wywołuje fascynację, która nie może umknąć uwadze żadnemu prawdziwemu fanowi samochodowego sprzętu Hi-Fi. Każdy producent chciałby mieć w ofercie podobnego flagowca, a każdy entuzjasta car audio chciałby go przynajmniej na żywo zobaczyć i posłuchać, ponieważ prawie każdego kręcą topowe produkty z najbardziej zaawansowaną technologią za bardzo dużo pieniędzy. Podobnie, jak nikt raczej nie zignoruje otwartej komory silnika w Lamborghini. Projektem Excursion TXN odpowiadamy więc na pytanie, które nawiedza nas od lat… „Czy Excursion możesz zrobić coś takiego?” Filozofia Excursion polega na ciągłym podnoszeniu poprzeczki i nieustannym ulepszaniu produktów z każdej półki cenowej oraz na realistycznym oferowaniu ich każdemu konsumentowi. Jeżeli powstał jakiś nowy, nawet wyjątkowo ekskluzywny produkt, to musi być on dostępny w standardowej ofercie, a nie jedynie w gablocie targowej. Zgodnie z hasłem "ALL YOU NEED" (Wszystko, czego potrzebujesz) mamy dla Ciebie w realnej ofercie. Tak więc minęły lata, zanim rozgrzaliśmy się na serio do tego drogiego projektu, którego podobno "nikt nie potrzebuje", ale jednocześnie większość o takim czymś często dyskutuje. Decyzja była tylko jedna - jeśli mamy to zrobić, zróbmy to dobrze. I stało się.
W projekcie Excursion TXN nie chodzi tylko o wrażenia wizualne oraz dołączenie do elitarnego klubu producentów posiadających w ofercie jakiś drogi "neodym". Nasz subwoofer jest czymś więcej, jest znacznie potężniejszy i wydajniejszy dzięki unikalnemu napędowi DOUBLE NEODYM HEART. Trudno jest opisać tę konstrukcję w trzech angielskich słowach, więc przewidując przyszłe pytania wyjaśniamy o co tutaj chodzi. W subwooferach Excursion TXN zastosowano wielordzeniowy napęd DOUBLE HEART z ogromnym wewnętrznym 4-calowym rdzeniem neodymowym oraz kolejnym potężnym wieloczęściowym rdzeniem zewnętrznym składającym się z dziesięciu 2-calowych neodymowych magnesów. Tak duża ilość neodymowych elementów zapewnia potężną siłę napędową dla głośnika, ale też bardzo podnosi jego cenę, ponieważ koszt tego surowca na światowym rynku wzrósł w ostatnim czasie ponad 2 razy. Reszta zastosowanych topowych komponentów, jak 4-calowa cewka USA, stożek membrany z plecionego włókna szklanego, dolne zawieszenie i masywny kosz odlewany z aluminium, także reprezentują najwyższą światową klasę i również są bardzo ważne. Jednak przy kosztach napędu "Double Neodym Heart" nie wpływają już w aż tak dużym stopniu na finalną cenę głośnika. Daj się więc zainspirować tym produktem, pomimo że być może znajduje się on poza Twoim finansowym zasięgiem. Uznaj go za arcydzieło techniczne i symbol statusu wyjątkowego rodzaju oraz pozwól nam wszystkim cieszyć się nim.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:
- Głośnik niskotonowy 2-cewkowy z wieloelementowym napędem neodymowym przeznaczony do ekstremalnych zastosowań car audio SPL
- Średnica: 15 cali (ok. 38 cm)
- Moc RMS: 7500 W
- Moc Max/Peak: 20000 W
- Impedancja: 2x2 Ohm
- Rezystancja (DC): 2x1,4 Ohm
- Skuteczność: 93,1 dB (2,8V/1m)
- Fs: 32 Hz
- Qts: 0,21
- Vas: 28,37 L
- Xmax Electric: 20/40 mm
- Xmax Mechanical: 30/60 mm
- SPLo: 90,1 dB (1W/1m)
- SD: 784,2 cm2
- Mms: 648,3 g
- Cms: 0,02
- Qms: 2,52
- Qes: 0,23
- BL: 44,74
- Cewka: 4" CCAR USA, płaski drut aluminiowy, 4 warstwy, wysokość 85 mm
- Wieloelementowy neodymowy układ magnetyczny: 200 oz N38SH, centralny rdzeń wewnętrzny (98x20mm), 10-cześciowy rdzeń zewnętrzny (10 szt. 50x30mm)
- 2-częściowe wielokomponentowe dolne zawieszenie, 2 przykręcane pierścienie
- Głębokość montażowa: 299 mm
- Średnica otworu do wycięcia: 360 mm
- Całkowita średnica zewnętrzna: 394 mm
- Lekka i bardzo sztywna wielowarstwowa membrana stożkowa typu Sandwich z plecionego włókna szklanego (Fiberglass).
- Bardzo lekka i sztywna kopułka przeciwpyłkowa w całości wykonana z włókna węglowego (Carbon).
- Dodatkowo wzmocnione górne zawieszenie 70:5 XHDR. W celu podwyższenia wytrzymałości mechanicznej fałd górnego zawieszenia został przyklejony i przyszyty do stożka membrany oraz dociśnięty do kosza przykręcanym aluminiowym pierścieniem z grawerowanym logo.
- Podwójne, grube i niezwykle trwałe elastyczne linki przewodów zasilających cewkę, każda o przekroju 6 mm2, które zostały przymocowane do fałdów dolnego zawieszenia.
- 2-częściowe, wielokomponentowe dolne zawieszenie z dwoma dociskowymi pierścieniami przykręcanymi do kosza.
- Potężna, podwójna, 4-warstwowa cewka CCAR USA o średnicy 99,8 mm (4 cale) i wysokości 85 mm nawinięta płaskim, czarnym, aluminiowym drutem na aluminiowym karkasie posiadającym w górnej części dodatkowe otwory wentylacyjne - lekka konstrukcja w niewielkim stopniu obciążająca membranę, podwyższona wytrzymałość mechaniczna i elektryczna, znakomita przewodność cieplna i bardzo dobry przepływ chłodzącego powietrza.
- Masywny i bardzo stabilny kosz odlewany z aluminium.
- Potężny wieloelementowy neodymowy układ magnetyczny "Double Neodym Heart": 200 oz N38SH, centralny neodymowy rdzeń wewnętrzny o średnicy 98 mm i wysokości 20 mm oraz 10-cześciowy neodymowy rdzeń zewnętrzny (10 szt. o średnicy 50 mm i wysokości 30 mm).
- 2 profesjonalne terminale z wkrętami imbusowymi umożliwiające podłączenie kabli głośnikowych o przekroju do 4x8,5 mm2 (lub do 8x10 mm2 po zastosowaniu dodatkowych terminali Hollywood HPST-8).
- Odlewany z aluminium pierścień dociskający górne zawieszenie z wycinanymi laserowo logotypami Excursion.
- Bardzo wysoka sprawność i wydajność, krótka odpowiedź impulsowa oraz potężna dawka ciśnienia akustycznego podczas pracy w obudowach wentylowanych.
- Gwarancja polskiego dystrybutora: 24 miesiące tylko w przypadku standardowej eksploatacji w zakresie dopuszczalnych parametrów (gwarancja nie obejmuje uszkodzeń cewek oraz uszkodzeń mechanicznych powstałych w wyniku niewłaściwej eksploatacji, przeciążenia głośnika lub niesprawności innego współpracującego sprzętu).
- Brak pełnej gwarancji (tylko gwarancja rozruchowa) w przypadku wykorzystywania głośnika do celów komercyjnych (np. samochody demo) lub w przypadku używania podczas zawodów i turniejów car audio SPL.
UWAGA!
Pełna wydajność oraz stabilizacja parametrów nowego głośnika będą osiągnięte po ok. 50 godzinach wstępnej eksploatacji z umiarkowanym poziomem głośności. Przez ten czas nie należy obciążać głośnika maksymalnie dopuszczalną mocą, a tym bardziej jej przekraczać, gdyż może to skutkować obniżeniem trwałości, skróceniem żywotności lub nawet trwałym uszkodzeniem jego elementów.