materiały wygłuszające
Vibrofiltr 1.5 mm - mata wygłuszająca 35x50cm, 1szt.
Vibrofiltr 1.5 mm - mata wygłuszająca 35x50cm, 1szt.
23,00 zł - gdy za pobraniem
Opis produktu
Vibrofiltr 1.5
Samoprzylepna mata antywibracyjna klasy profesjonalnej do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD - 1 arkusz o wymiarach 350x500 mm (0,175 m2), grubość maty 1,5 mm, grubość aluminiowej folii 100 mikrometrów (0,1 mm).
VIBROFILTR Noise Protection, to wielowarstwowy materiał redukujący drgania, hałas i wibracje, wykonany w postaci elastycznej samoprzylepnej maty na bazie zaawansowanego kompozytu polimerów, gumy butylowej (kauczuku butylowego) i aluminium. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana folia aluminiowa o grubości 100µm (0,1mm), która zapewnia mechaniczną ochronę warstwy polimerowo-butylowej oraz dodatkowo polepsza właściwości tłumiące. Materiały antywibracyjne Vibrofiltr są produkowane w Rosji przez „NPO National Technology” z wykorzystaniem technologii i sprzętu niemieckiej firmy „Baumuller”. Produkty te posiadają właściwości antykorozyjne i uszczelniające, są nietoksyczne, bezwonne, wodoodporne, nie wchłaniają wilgoci i nie rozkładają się pod wpływem warunków atmosferycznych. Maty Vibrofiltr, swą jakością wykonania, skutecznością tłumienia drgań oraz komfortem montażu nie ustępują podobnym i często dużo droższym produktom najbardziej renomowanych marek. W każdej oferowanej grubości (1,5-4mm), maty Vibrofiltr posiadają wysoką wartość współczynnika stratności mechanicznej (0,25-0,60), który określa zdolność danego materiału do pochłaniania (absorpcji) drgań.
Vibrofiltr 1.5 jest najlżejszym i najtańszym materiałem tłumiącym wibracje z serii NP (Noise Protection). Jednak w przeciwieństwie do nawet grubszych materiałów innych producentów, jest wyjątkowo skuteczny dzięki wysokiemu współczynnikowi stratności mechanicznej (0,25) osiąganemu już przy grubości całkowitej wynoszącej 1,5 mm. Wszystko to dzięki unikalnej kompozycji wysokiej jakości kauczuku butylowego, polimerów i aluminiowej folii o grubości 100 mikrometrów, które zostały użyte do produkcji tej maty.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- samoprzylepna mata do wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów akustycznych
- materiał: kompozyt na bazie wysokiej jakości gumy butylowej (kauczuku butylowego) i polimerów wzmacniany przetłaczaną aluminiową folią
- grubość arkusza: 1,5 mm +/- 0,1 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,1 mm (100 µm)
- wymiary arkusza: 350x500 mm
- powierzchnia arkusza: 0,175 m2
- waga arkusza: 0,49 kg (2,77 kg/m2)
- MLF (współczynnik strat. mech.) - skuteczność tłumienia wibracji (więcej=lepiej): 0,25
- zalecana temperatura montażu: powyżej +15ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -50ºC do +160ºC
- siła wiązania materiału z powierzchnią metalu: nie mniej niż 6 N/cm2
- duża elastyczność oraz wysoka skuteczność działania w szerokim zakresie temperatur
- stabilność lepkiej warstwy butylowo-polimerowej na wpływ temperatury +90ºC w ciągu 24 godzin: rozwarstwienie i pełzanie nie występuje
- wysoka przyczepność do podłoża z maksimum osiąganym po kilkunastu do kilkudziesięciu godzinach od naklejenia (zależy od temperatury), samowulkanizacja
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, niebrudzący, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wizualne cechy szczególne: zielony nadruk, tłoczony tekst "VB-FILTER | Noise Protection"
- wyprodukowano w Rosji przez „NPO National Technology” z wykorzystaniem technologii i sprzętu niemieckiej firmy „Baumuller”
- zastosowanie w samochodzie: całe nadwozie (np. drzwi, bagażnik, dach, podłoga, nadkola, błotniki, klapa silnika i bagażnika), plastiki, elementy tapicerki
- ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym: 25 szt. / 4,375 m2
- cena za 1 arkusz o wymiarach 35x50 cm (0,175 m2)
Materiały tłumiące drgania VIBROFILTR są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA! Niektórzy dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.
NOWOCZESNE MATERIAŁY - wyższy komfort montażu !
Maty Vibrofiltr bazują na materiałach adhezyjnych charakteryzujących się stopniowym wzrostem siły przyczepności do podłoża. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości wulkanizujące, dzięki czemu jej przyczepność do podłoża znacznie wzrasta po pewnym czasie od naklejenia. Tego rodzaju nowoczesne materiały posiadają niższą adhezję początkową (chwilowo niższa przyczepność montażowa), dzięki czemu praca z nimi staje się wygodniejsza, gdyż w trakcie montażu mata nie klei się z pełną siłą do palców i podłoża. To bardzo pożądana i doceniana przez instalatorów właściwość, która umożliwia podczas montażu dokonywanie poprawek i zmian położenia maty bez ryzyka uszkodzenia materiału (przez pewien czas, matę można jeszcze odkleić i przenieść w inne miejsce). Wraz z upływem czasu, siła wiązania z podłożem stopniowo wzrasta, aż do osiągnięcia maksymalnego poziomu, przy którym nie jest już możliwe oderwanie maty bez jej zniszczenia. W zależności od temperatury otoczenia, bardzo duża siła przyczepności maty do podłoża jest osiągana po ok. kilku do kilkudziesięciu godzinach od jej naklejenia i dociśnięcia (np. wałkiem). W przypadku transportu lub magazynowania produktu w niskich temperaturach, aby uzyskać optymalną lepkość montażową, przed rozpoczęciem pracy matę należy wyjąć z opakowania i pozostawić przez kilka godzin w temperaturze powyżej +15ºC. Nie ma konieczności dodatkowego podgrzewania w trakcie montażu. Może to być jednak pomocne podczas prac z bardzo zimną matą lub przy niskiej temperaturze otoczenia.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty tłumiące Vibrofiltr przeznaczone są do efektywnego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, tapicerka, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV lub AGD. Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej oraz niską częstotliwość rezonansową, maty tłumiące Vibrofiltr należą do grupy najbardziej efektywnych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku. Bardzo dobrze sprawdzają się również podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty Vibrofiltr są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najbardziej komfortowy montaż uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +15ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, podczas montażu matę należy solidnie dociskać, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Elastyczna warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samoklejące i samowulkanizujące, dzięki czemu, wraz z upływem czasu znacznie wzrasta przyczepność materiału do podłoża.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100µm lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty wygłuszające Vibrofiltr),
- piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe Vibrofiltr Flex, pianki polietylenowe Vibrofiltr ECO),
- miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne Vibrofiltr Autoshim 5/10, Vibrofiltr Autoshim Wave 15, filce wyciszające na bazie prasowanej włókniny Vibrofiltr Felt Acoustic).
Dodatkowe info
Podstawowe | |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Grubość materiału: | 1,0 - 1,9 mm |
Stan produktu: | nowy |
Producent-Dostawca: | NPO National Technology, Rosja |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera |
Komentarze
Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również:
-
2 głośniki niskotonowe o średnicy 20cm/8cali do samochodów BMW - 100/200W, 4ohm, 88dB, głębokość 50mm, do montażu pod fotelami
-
mata 2.0mm na bazie butylu i polimerów z aluminiową folią 60µm do wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów - 16szt. 37x50cm (2,96m2), MLF=0,25
-
obudowa subwoofera z płyty MDF dedykowana do samochodu Audi A3 8L (1996-2003) - objętość 8 litrów, średnica głośnika 20cm
-
2-drożne samochodowe głośniki współosiowe o średnicy 165mm - 4ohm, 50/150W, 88dB, 60-20000Hz, głębokość 58mm, maskownice w komplecie
-
wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 10mm, 100x100cm, 1m2
-
wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 6mm, 100x100cm, 1m2
-
wodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 3mm, 100x100cm, 1m2
-
samoklejąca folia aluminiowa do zamykania otworów technologicznych w wytłumianych komorach drzwiowych - grubość 200µm, 1szt. 50x70cm, 0.35m2
-
rozdzielacz kabli zasilających instalację car audio - wejście: 1 bolec 21mm2 / wyjście: 2 przewody 21mm2, platyna mat, 1szt.
-
samoprzylepna taśma 0,3-1,5mm z miękkiej i sprężystej tkaniny syntetycznej do eliminacji trzasków i skrzypienia plastikowych elementów kabiny pojazdu - rolka 2x600cm
-
najwyższej klasy mata 2.2mm z aluminium 100µm do wygłuszania pojazdów - 1szt. 37x50cm (0.185m2), wysoka skuteczność, niska waga, MLF=0,36
-
2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Peugeot 206 (1998-2012), drzwi przednie